Eritoitumine Facebookis

Eritoitumine Facebookis

Eritoitumine Facebookis

10 tundi tagasi

Eritoitumine

Kas teadsid mille jaoks on B12-vitamiin oluline ja kus seda kõige rohkem leidub? 🤔❓B12-vitamiini vajab meie keha närvisüsteemi ja vereloome normaalseks toimimiseks, immuunsüsteemi talitluseks, energiatootmiseks ning rakkude normaalseks jagunemiseks.

B12 on vitamiin, mida leidub peamiselt loomses toidus. Kuigi B12-vitamiini toodetakse mingil määral ka organismi mikrofloora poolt, on selle omastumine organismis küsitav. Samuti on teada vetikatest tehtud spirulina, mis sisaldab B12-vitamiini erinevaid vorme, mis kahjuks ei ole organismis aktiivsed.

B12-vitamiini puuduse esmasteks tunnusteks on näiteks aneemia, liigne ärrituvus, mälulüngad, menstruatsioonihäired, nõrkus ja/või halb kehalõhn. Vitamiinipuuduse süvenemine aga annab endast märku tõsisemal moel - skisofreeniale sarnased sümptomid, neuropaatia, seljaaju degeneratsioon jms. Kõige sagedamini esineb vitamiini B12 puudusest tingitud aneemiat veganitel. Kuid puudust võib esineda ka segatoidulistel inimestel, eriti neil, kes tarvitavad happealandajaid või kellel esineb seedehäireid. Nimelt vajab vitamiin B12 imendumiseks mao parietaalrakkudes toodetavat nn sisemist faktorit (ingl. k. intrinsic factor ehk IF).

Eesti toitumisjuhiste kohaselt on täiskasvanute soovitav tarbimiskogus 3 mcg päevas. Toome siinkohal välja ka mõned parimad B12-vitamiini allikad 100 g kohta:

Vasikamaks 60 mcg
Siiamari 56 mcg
Maitsepärm 44 mcg
Broilerimaks 32 mcg
Veiseneer 31 mcg
Seamaks 25 mcg
Sinimerekarbid 25 mcg
Kaheksajalg 20 mcg
Must ja punane kalamari 20 mcg
Räim 15 mcg
Krabi 14 mcg
Sardiinikonserv 12 mcg
Heeringas 12 mcg
Vürtsikilu 11 mcg
Munakollane (toores) 6,7 mcg
Lõhe 6,2 mcg

Loe lähemalt B12-vitamiini kohta toitumisspetsialistide Annely Sootsi ja Jane Maastiku artiklist: www.tervisekool.ee/tervisekool/failid/File/lugemist/vit%20min/Vitamiin%20B12.pdf

Lisaks kasutatud allikad:

toitumine.ee/energia-ja-toitainete-vajadused/vitamiinid/b12-vitamiin

tka.nutridata.ee
... Loe edasiPeida teksti

Vaata Facebook'is

10 tundi tagasi

Eritoitumine

Здоровье - это просто
Почему никогда не стоит пить холодную воду:
... Loe edasiPeida teksti

Vaata Facebook'is

4 päeva tagasi

Eritoitumine

Nest and Glow
😋 Tasty and Healthy Desserts 😋

Recipes: www.nestandglow.com/healthy-food/whole-foods-raw-vegan-desserts
... Loe edasiPeida teksti

Vaata Facebook'is

5 päeva tagasi

Eritoitumine

Nest and Glow
Immunity boosting shots

RECIPES: nestandglow.com/healthy-recipes/fruit-vegetable-shots-without-juicer
PIN FOR LATER: pinterest.com/pin/781585710308436822
... Loe edasiPeida teksti

Vaata Facebook'is

Soovitame

Koolitused

Gluteeni- ja piimavaba toitumise loengud ja töötoad Tartus ning Tallinnas algusega 5. oktoober 2016!

Oled oodatud koolitusele, kui gluteen ja/või piim toidus põhjustavad Sulle või Su pereliikmele terviseprobleeme või soovid tundma õppida uusi toiduaineid ja rikastada oma toidulauda mitmekesiste ja tervislike toiduainetega.

Koolitused

Raamatud

Üle 80 retsepti sisaldav põhjalik kokaraamat on mõeldud kõigile, kes peavad loobuma igapäevases toidus lehmapiima ja gluteeni sisaldavatest toiduainetest.

Raamatud

Peale enam kui 70 retsepti on raamatus soovitusi, mil viisil uudseid gluteenivabu jahusid kasutada, neist tainast kokku segada ja kergitada. Toitudel on välja arvestatud ka energia- ja toitainesisaldus.

Raamatud

Raamatust leiate 60 hommikusöögi, lõunasöögi, oote ja peolauaroa retsepti, mis sobivad kasutamiseks diabeetiku perele. Välja on arvestatud iga roa süsivesikute, kiudainete, valgu- ja rasvasisaldus, samuti kalorsus.

Koostööpartnerid

 
ELDÜ
Tervisekool
ETTA / Toitumisterapeudid
Sojapood
Eesti Tsöliaakia Selts
Veebiaken
 
Veebiaken