Pruun riis ehk täisterariis on saadaolevatest riisidest kõige toitainerikkam. Sisaldab rohkelt B-rühma vitamiine, mitmeid mineraalaineid ning on hea valgu- ja kiudaineteallikaks.  

Valgest riisijahust alustavad paljud gluteenivabade jahudega katsetamist. Riisijahu plussiks on neutraalne maitse ning kerge kättesaadavus. Et riisijahu peamine koostisaine on tärklis, on küpsetisi kerge seedida.

Riisijahu on nisujahust sõmeram, sellest tehtud küpsetised ei kerki, jäävad muredad ja pisut krudisevad. Tainas imab palju niiskust, mistõttu tuleb sellele lisada rohkem vedelikku.

Kasutatakse kastmete ja suppide paksendamiseks, putrude, keekside, saiade, muffinite, leibade, vahvlite ning pannkookide valmistamisel, samuti võib sellega üle puistata küpsetusvorme ning aidata tainast lahti rullida.

1 dl nisujahu asendatakse 1 dl (60-70 g) riisijahuga.

Tume täisterariisijahu sisaldab rohkelt kiudaineid ja vitamiine ning on asendamatu tervislike küpsetiste valmistamisel.

Kui täisterajahusid soovitakse pikemalt säilitada, peaks need paigutama külmkappi.

Riisitärklist kasutatakse kissellide paksendamisel ja toiduainete paneerimisel – kala, kotletid, hakklihapallid, köögiviljad jne. Tärklise ja muna kombinatsioon kaitseb liha ja hoiab seda kuivamast.

Lihvitud poleeritud riis sobib suppidesse, kotlettidesse, liha- ja köögiviljatäidistesse, salatitesse, pudingutesse, tortidesse, kookidesse, risotosse, pilaffi, prae lisandiks, vormiroogadesse, hautistesse ja putrudesse.

Paisutatud riisi terad on head lisand müslisse ning sobilikud maiustuste valmistamiseks.

Riisi-maisikuskussi saab kasutada salatite valmistamiseks.

Riisimanna sobib gluteenivaba mannavahu valmistamiseks.

Veel tooteid riisist: riisikliid, riisihelbed, riisipaber.